چند قانون کلی برای پیشگیری از بروز صدمات
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

درصد کاهش می یابد . این مراقبتهای عبارتند از :
1- برای انجام ورزش در وضعیت جسمانی مناسب قرار بگیرید .
به خاطر داشته باشید کسی که بدون آمادگی شروع به انجام ورزش کند در معرض بالاترین صدمات قرار دارد . اگر قرار است ورزشی را انجام دهید باید کاملاً برای آن ورزش تمرین
کنید . این تصور اشتباهی است که فکر کنید انجام دادن یک نوع ورزش خاص بدون تمرین
می تواند وضعیت جسمانی شما را انتخاب کند می توان با انجام دادن و پیگیری یک برنامه جسمانی منظم که برای نوع خاص ورزش شما طراحی شده است از بروز صدمات ورزشی جلوگیری کرد .
2- قوانین ورزشی را بشناسید و خود را با آنها وفق دهید . قوانین تا حدی برای افزایش ایمنی طراحی می شوند . توجه به این نکته برای تمام افرادی که ورزش می کنند بسیار مهم است . قوانین رهبری در ورزش مثل قوانین مسدود کردن غیرقانونی مسیر حریف و شکل دادن حریف به این منظور طراحی شده اند که علامت بازیکن حفظ گردد . آنها را بشناسید و از آنها تبعیت کنید .
3- از لباسها و تجهیزات محافظ و مناسب استفاده کنید .
پرهای محافظ ، محافظهای دهان ، کلاههای ایمنی ، دستکشها و دیگر تجهیزات فقط برای زیبایی نیستند لباسهای محافظی که کاملاً اندازه شما باشند می توانند از زانوها ، دستها ، دندانها ، چشمها و سر شما محافظت کنند .
4- استراحت کنید
ورزشکارانی که تمرینات پی در پی دارند ، دچار صدمات بیشتری می شوند . در حالیکه بسیاری از ورزشکاران فکر می کنند هر چه بیشتر تمرین کنند ، بهتر می توانند بازی می کنند ، اما این تصور کاملاً غلط است . استراحت مهمترین جز در یک برنامه تمرینی مناسب است . استراحت می تواند باعث تقویت شما گردد و در عین حال مانع از بروز صدمات و خستگی در شما گردد .
5- همیشه پیش از بازی خود را گرم کنید .
عضلات گرم کمتر در معرض صدمات قرار می گیرند گرم کردن مناسب برای پیشگیری از بروز صدمه امری ضروری است و مطمئن شوید که پیش از شروع تمرین خود را کاملاً گرم کرده اید . برای این کار می توانید ورزش را به آرامی آغاز کنید و یا حرکات کششی یا یوگا انجام دهید .
6- هنگامی که بسیار خسته هستید و یا احساس درد کنید از بازی دست بکشید .
این امر برای پیشگیری از جراحات ناخواسته بسیار ضروری است بروز درد نشان دهنده یک مشکل است . شما باید به علائم هشدار دهنده بدنتان توجه کنید .
تحقیقات موارد خوبی در مورد بروز جراحات ورزشی به ما نشان می دهند . دو عامل وجود دارد که اهمیت استراحت در ورزش به منظور پیشگیری از بروز صدمات را بیشتر می کند . این دو عامل عبارتند از :
* داشتن سابقه صدمه در ورزش . صدمات گذشته به ناحیه عضلات ، یا مفاصل می توانند باعث بروز مشکلات مزمن در آن نواحی آسیب دیده بسیار اهمیت دارد .
شمار بالای روزهای تمرین پی در پی گنجاندن روزهای استراحت در بین برنامه های متوالی ، میزان بروز صدمه را کاهش می دهد زیرا به عضلات ، مفاصل و بافتهای اتصال دهنده فرصت کافی برای ترمیم و بازسازی را می دهد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 240
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 248
بازدید ماه : 2193
بازدید کل : 642556
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل